Er det nogen måde at køre din PR?

Det kan du tro!
Især for erhvervslivet, non-profit og foreningen ledere der virkelig brug for at overtale deres nøgle uden for publikum til deres tankegang. Derefter flytte dem til adfærd, der fører til succes af deres afdeling, afdeling eller et datterselskab.
Kunne det være dig? Hvis det er tilfældet, skal du muligvis reducere din vægt på taktisk pr våben med sin simple print og broadcast omtaler.
Og i stedet bruge en bredere, mere omfattende og brugbar pr blueprint til at ændre din vigtigste eksterne publikum opfattelser – opfattelser, der leverer de ændrede adfærd du har brug for at nå dine ledelsesmæssige mål.
Hvorfor gå til dette meget besvær?
På grund af de mulige resultater, selvfølgelig. Resultater som nye forslag til strategiske alliancer og joint ventures; kunder at foretage gentagne køb; udsigterne begynder at arbejde med dig; medlemskab programmer på fremmarch; kapital givere eller angive kilder ser din måde, og selv hopper i showroom besøg.
Men hvad med at core PR blueprint der får alle, der arbejder mod de samme eksterne publikum adfærd, og der forsikrer, at virksomhedens pr indsats forbliver skarpt fokuserede?

Prøv denne for størrelse: folk handle på deres egen opfattelse af fakta før dem, der fører til forudsigelige adfærd som noget kan ske. Når vi opretter, ændrer eller forstærke denne udtalelse ved at nå, at overtale og flytter til ønsket-handling netop de mennesker hvis opførsel påvirker organisationen mest, pr mission er fuldført.
Hvad vil du gøre med sådan en plan?
Nå, finde ud af hvem blandt dine vigtigste eksterne målgrupper opfører sig på måder, der hjælpe eller hindre dine målsætninger. Derefter liste dem efter hvor alvorlig deres opførsel påvirker din organisation.
Men hvad mener medlemmerne af nøglen uden for publikum om organisationen? Hvis budget til at betale for hvad kan være dyre professionelle undersøgelse advokat ikke er der, bliver du og kollegaerne PR nødt til at overvåge disse opfattelser, selv. Faktisk, de bør være helt bekendt med opfattelse og adfærd.
Bedste måde at få det håndteret er at mødes med medlemmerne af det publikum beder spørgsmål som “er du fortrolig med vores tjenester eller produkter?” “Har du nogensinde haft kontakt med nogen fra vores organisation? Var det en tilfredsstillende oplevelse?” Og hvis du er at manager, skal du være følsomme over for negative udtalelser, især tøvende eller undvigende svar. Og se omhyggeligt for falske antagelser, usandheder, misforståelser, unøjagtigheder og potentielt skadelige rygter. Når du finder sådan, skal de korrigeres, da de uundgåeligt føre til negative adfærd.
Nu vælger vi den specifikke opfattelse ændres bliver som derefter dit pr mål. Du vil naturligvis rette disse usandheder, unøjagtigheder, misforståelser eller falske antagelser.
Her går vi med strategien. Faktum er, at en PR mål uden en strategi til at vise dig hvordan du kommer derhen, er ligesom clam chowder uden muslinger. Så, som du vælger en af tre strategier, der er tilgængelige for dig (og specielt konstrueret til at oprette perception eller mening hvor der kan være ingen, eller ændre eller forstærke det,) du ønsker, er at sikre, at mål og dens strategi matcher hinanden. Du ville ikke vil vælge “ændre eksisterende perception” Hvornår nuværende opfattelse er bare ret, tyder på en “styrke” strategi.
OK, det er at skrive tid – tid til at forberede en overbevisende budskab omhyggeligt konstrueret til at ændre din vigtigste målgruppe opfattelse, som angivet af din pr mål.
Heldigvis, når du distribuerer det, kan du altid sætte din korrigerende meddelelse sammen med et andet nyheder meddelelse eller præsentation, som kan tjene til at nedtone den tilsyneladende behov for sådan en korrektion.
Budskabet skal være overbevisende og krystalklart, hvad opfattelse behov for afklaring eller korrektion, og hvorfor. Du skal naturligvis være sandfærdig og din holdning logisk forklaret og troværdigt, hvis det er til at holde opmærksomheden af medlemmer af denne målgruppe, og faktisk flytte opfattelsen i din retning.
Lejlighedsvis, vil du høre den kommunikation taktik nødvendig for at flytte mailen opmærksom på denne vigtige eksterne målgruppe, omtales som “lastdyr”, fordi de skal bære din overbevisende nye tanker til øjne og ører af disse vigtige uden for folk.
Faktisk, du har et bredt udvalg, fordi listen over taktik er langvarige. Inkluderet er breve til redaktøren, brochurer, pressemeddelelser og taler. Eller du kan vælge radio og avis interviews, personlige kontakter, facilitet ture eller kunde briefinger. Der findes scores og kravet om eneste valg er at kommunikation taktik du vælger har en rekord for at nå mennesker, ligesom medlemmerne af dine vigtigste målgruppe.
Igen heldigvis ting kan altid være skyndte sig langs ved at tilføje mere kommunikation taktik, og ved at øge deres frekvenser.
Dem omkring dig vil snart spørger om fremskridt. Men ved tid, vil du allerede være hårdt arbejde remonitoring opfattelser blandt target publikum medlemmer til at teste effektiviteten af din kommunikation taktik. Bruger spørgsmål svarende til dem, der anvendes under sessionen tidligere overvågning, ser du nu nøje for tegn på, at publikum opfattelser er begyndt at gå i retning af din position.
Ja, jeg tror, dette er den måde at køre din PR, især når du gør noget ved opførsel af dem vigtige uden for publikum der mest påvirker din operation… Når du opretter slags eksterne interessenter adfærdsændring, der fører direkte til at nå dine ledelsesmæssige mål… og når du gør det ved at overtale de centrale udenfor folk til deres tankegang ved at hjælpe med at flytte dem til at træffe foranstaltninger, der tillader din afdeling, afdeling eller datterselskabet til at lykkes.
udgangen
Du er velkommen til at offentliggøre denne artikel og ressource box i din ezine, nyhedsbrev, offline offentliggørelse eller hjemmeside. En kopi vil blive værdsat på mailto:bobkelly@TNI.net. Ordoptælling er 1030 herunder retningslinjer og ressource boks.
Robert A. Kelly © 2004.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *